Panji Hitam Dari Timur Ashabu Rayati Sud (Pasukan Panji Hitam) - Moeslim Terkini
Panji Hitam Dari Timur Ashabu Rayati Sud (Pasukan Panji Hitam)

Panji Hitam Dari Timur Ashabu Rayati Sud (Pasukan Panji Hitam)

Share This
Assalamualaikum Sahabat Moeslim Terkini. Kali ini Admin akan mengulas tentang Bendera Ar Rayah ya itu Bendera Panji Hitam Dari Timur .
Apa itu bendera Ar Rayah. Ar Rayah Adalah bendera Tauhid dengan kalimah Laa Illaha Illahullah muhammad rasulullah ( tiada tuhan selain Allah dan muhammad utusan Allah )
Kalimah tersebut adallah kalimah yang sangat mulia dan itu adalah kalimah tauhid kita .
Tetapi kebanyakan orang - orang fasik dan munafiq mencemo'oh kalimat tauhid dan menyebutnya ini adalah bendera HTI. Ini bendera Isis. Ini bendera Tororis. Tetapi kita sudah tau. In syaa Allah di akhir jaman bendera Ar Rayah ini akan berkibar di bawah kepimpinan AL Mahdi . Itu lah Panji Hitam Dari timur.   Mereka adalah pasukan terbaik di muka bumi ini. Jika seandainya Pasukan Ini muncul di jaman kita saat ini. Bergabunglah. .ini adalah jelas dan rasulullah telah menyebutkan dalam hadist Shahih nya. . 

“Akan berperang tiga orang di sisi perbendaharaan kalian. Mereka semua putera khalifah. Tetapi tak seorangpun diantara mereka yang berhasil menguasainya. Kemudian muncullah bendera-bendera hitam dari arah timur, lantas mereka membunuh kamu dengan suatu pembunuhan yang belum pernah dialami oleh kaum sebelummu.”

Kemudian Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wa sallam menyebutkan sesuatu yang aku tidak hafal, lalu bersabda : “maka jika kamu melihatnya, berbai’atlah kepadanya walaupun dengan merangkak diatas salju.” [HR. Ibnu Majah no. 4074 dan Al-Hakim no. 8564 | Nihayatu Al-Bidayah wan Nihayah, hlm. 42]

هذه الرايات السود ليست هي التي أقبل بها أبو مسلم الخراساني فاستلب بها دولة بني أمية في سنة ثنتين وثلاثين ومائة ، بل هي رايات سود أخرى تأتي صحبة المهدي

“Panji-panji hitam ini bukanlah yang dibawa oleh Abu Muslim Al-Khurosani yang kemudian dirampas oleh Bani Umayah pada tahun 132 H. Akan tetapi ia adalah panji hitam lain yang menyertai keluarnya Al-Mahdi.“

(Al-Bidayah Wan-Nihayah : 19/62).

Tetapi Para Orang-orang Kafir dan munafiq selalu menyebut Kalimah tauhid dan bendera Ar Rayah adalah bendera dan kalimah terorist & HTI.  mereka membuat opini dan menyebarkan Fitnah di media sosial dan blog2 yang menyebut bendera Ar Rayah adalah bendera terorist dan di Media sosial seperti di Facebook Mereka Menyebut seperti Screenshot di bawah ini . . 

Ingatlah wahai saudaraku.  Janganlah kita ikuti mereka yang telah menghina Nabi dan Kalimah tauhid.  kalau kita mengikuti mereka .  kita termasuk golongan mereka. .  

No comments:

Post a Comment

Pages